شهرسازان

شهرسازان

Shahrsazan
شهرسازان

شهرسازان

Shahrsazan

تحقیق گلدان خیابانی

تحقیق گلدان خیابانی

گلدان زمانی در شهر استفاده می شود که امکان کاشت مستقیم درخت درختچه در زمین نیست گلدان محاسن زیادی برای نمایش گلها و گیاهان زینتی در منظر شهر داردهمچنین از آن برای ایجاد مانع،احیای محیط،غنای بصری،تلطیف مکان،کاهش بصری ارتفاع دیوارها و برخی ساختمانهای بلند وخشک،القای فرمهای مینیاتوری معماری،متمایز ساختن مسیر پیاده از سواره و استفاده می شود

دانلود تحقیق گلدان خیابانی

گلدان خیابانی
Street pot
گاری مول پوشش سبز شهرها 
آبیاری گلدان خیابانی
کود دهی گلدان خیابانی
اصول هرس وتربیت گلدان خیابانی
مبلمان پارک و گلدان خیابانی
زمین بازی
وسایل بازی 
طراحی وکاشت گلدان خیابانی
گل ها

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

گلدان خیابانی

گلدان زمانی در شهر استفاده می شود که امکان کاشت مستقیم درخت درختچه در زمین نیست. گلدان محاسن زیادی برای نمایش گلها و گیاهان زینتی در منظر شهر دارد.همچنین از آن برای ایجاد مانع،احیای محیط،غنای بصری،تلطیف مکان،کاهش بصری ارتفاع دیوارها و برخی ساختمانهای بلند وخشک،القای فرمهای مینیاتوری معماری،متمایز ساختن مسیر پیاده از سواره و... استفاده می شود.

گلدان به سادگی جابجا و در صورت لزوم به راحتی با گلهای فصلی آراسته می شود. گلدانها،گلها را از خطرات زیادی به دور نگه می دارند و چنانچه صحیح طراحی شوند، تندیسهای گسترده شهر خواهند بود. نباید در جایی که امکان کاشت و رشد طبیعی گیاهان در زمین وجود دارد از گلدان استفاده کرد. به کار بردن این عناصر در شکل تک و دور افتاده در کنجی مهجور به دلیل نبودن ارتباط با محیط پیرامون به هیچ وجه توصیه نمی شود. در عوض،آرایش گروهی آنها اثر فوق العاده ای دارد و می تواند فضای دنج ودلنشینی نیز برای نشستن فراهم آورد.گلدانها باید بخش مکمل سیمای شهر باشند و در ارتباط با سایر مبلمان طراحی شوند. همچنین می توان از یکپارچه سازی آنها با وسایلی همچون نیمکت،روشنایی، زباله دان و... سود جست. گلدانهای سبدی را می توان در مکانهای مختلف به طور محدود از تیر و پایه چراغ آویخت و نیز از نگهداری دائم آنها اطمینان حاصل کرد. سبدها نمی توانند جلوه های همیشگی خیابان باشند بلکه باید قلابهایی به این منظور تهیه شود تا در مناسبتهای خاص وفصلی از آنها استفاده کرد. آبیاری سبدها باید به صورت کامل در نظر گرفته شود. برای آبیاری دستی یا خودکار باید دستور کار منظمی تهیه شود تا گیاهان همیشه شاداب وبا طراوت بمانند. گلدانهای مستقل وایستا قابلیت انعطاف دارند و می توان آنها را در اشکال مختلف آرایش داد و حتی برخی امکان چیدن روی یکدیگر را دارند. از آنجا که با چیدن آنها،عمق دیواره بیشتر می شود درختچه ونهال نیز می توان در آنها کاشت. «گلدانهایی با استفاده کوتاه مدت باید به راحتی قابل جابجایی باشند. حداکثر حجمی که دو مرد بتوانند آن را حمل کنند به طور تقریب 300*600*600 میلیمتر به علاوه 1/0 مترمکعب خاک درون آن با توجه به اشباع و تراکم خاک است». این نوع گلدانها اغلب برای پیاده رو سازی موقت،موانع ترافیکی یا هماهنگی با مغازه ها و کافه های خیابانی به کار می روند.ظرف گلدانهای بزرگ به دلیل تقلیل خطر «آبگیری خاک» ارجح است.این ظروف در درازمدت امکان رشد گیاهان متنوعی را فراهم می آورند که دلیل موجهی بر مثبت بودن آنها است.«در این گلدانها یک متر مکعب خاک گنجایی حداقل است و البته عمق نیز نباید کمتر از 350 تا 400 میلیمتر باشد». گلدانهای طولانی مدت،معمولا حجیم هستند و به هنگام تغییر موضع،نیاز به بالابر و لیفتراک دارند یا باید در محل ساخته وتعمیر شوند. می توان تمام یا قسمتی از این گلدانها را در زمین کاشت.

گلدانهایی که در محل ساخته می شوندو به انواع دائمی معروف اند،می توانند در ادامه کف سازی پیاده رو و سوراره رو با آجر،سنگ یا بتن تکمیل شوند.هر چند که در این شرایط بتن مسلّح به دلیل جلوگیری از گسترش ریشه های گیاه و ضررهای احتمالی توصیه می شود. حلقه های بتنی بدون کف برای حفاظت سرویسهای بهداشتی از ریشه درختان استفاده می شود،اگر چه محدود کننده ریشه ممکن است بیشتر مورد رضایت باشند؛ تنها کافی است آنها را میان ریشه و سرویسها قرار داد تا ریشه اجازه گسترش در سایر جهات را پیدا کند. حسن گلدانهای توکار در این است که هنگام برگ ریزان درختان می تواند برگهای پراکنده بر سطح سنگفرشها را در خود جای دهد. گلدانهای مستقل وایستا را می توان در فصول برگ ریزان با وسایل مکانیکی جابجا کرد تا کار نظافت راحت تر صورت پذیرد. برای نمایش تضاد در بافت شاخ و برگها،رنگ قوی وفرم تندیس وار گیاه،باید دقت خاصی در اتنخاب نوع گونه گیاهی مورد نظر مبذول شود. اگر گیاه نیاز به جابجایی دوره ای دارد باید سبدهای سیمی گالوانیزه نصب شود(در هر گلدان چهار تا شش گیاه) تا حمل ونقل به شکلی راحتتر چه دستی ویا خودکار انجام شود. مواد ومصالحی که در ساخت گلدانهای خیابانی استفاده می شود واز کاربرد بیشتری برخوردارند عبارت اند از:

●سنگ: طراحی با سنگ معمولا" جنبه سنتی داشته و ماده ای است سنگین وزن ومناسب برای گلدانهای دائمی خیابان. چون سنگ خاصیت تراوشی بسیار کمی دارد باید مسیر خروج فاضلابش خوب وکامل عمل کند.

●بتن: شاید بهترین ماده برای گلدانهای خیابانی بتن باشد؛ بافتی مناسب در شکل واندازه متناسب با طرح واثری طبیعی. در کار با بتن باید دقت کرد که افراط در سطوح بافتدار خشن می تواند پیکره وفرم کلی را تخریب نماید.

●سفال بدون لعاب: ماده ای سنّتی برای گلدانها،با اثر تراوشی بسیار زیاد که می تواند ماده مستعد تولید امراض در منافذ خود نیز باشد. این نوع گلدانها در طرحها و شکلهای مختلف بویژه مخروطی،استوانه ای، و کوزه ای دیده می شوند.

●چوب : در استفاده از چوب باید دقت کرد که گلدانهایی از این جنس حتما" نیاز به یک ظرف ضد رطوبت داخلی دارند«متداولترین چوبهای این کار ،ساج برمه ای، ایروکو، و بلوط است.»

●مواد مرکب : این نوع بیشتر شبیه بتن است و بیش از اینکه ماده ای طبیعی باشد،فراورده ای ترکیبی است.سهولت تهیه قالب برای این مواد وتهیه قالب برای این مواد و طیف گسترده ای از اشکال و فرایندهای تولید،حکایت از تنوع ساختاری و ظاهری آن دارد. سطوح نهایی این ماده صاف و صیقلی است و وقتی با سایر مواد مقایسه میشود از سبکی قابل توجهی برخوردار است.

وجود سنگریزه و سنگدانه های ریز در کف گلدان به آب اجازه جریان یافتن می دهد و ایجاد فاضلاب گلدانی به سادگی و با تعبیه سوراخی در کف آن امکان پذیر است. گلدانها در دوره ای به نسبت طولانی نباید به مراقبت و نگهداری نیاز داشته باشند و باید در مقابل وندالیسم (تخریب به وسیله شهروندان ناآگاه) نیز مقاوم باشند.این گلدانها باید آنقدر محکم باشند تا از جابجایی ها وتغییر مواضع مکانیکی، انواع خراشیدگی و تورفتگی (غرشدن) جان سالم به در برند. ماده انتخابی برای گلدان نباید هادی حرارت باشد چرا که این مسئله باعث تبخیر آب موجود در خاک یا دی هیدراته می شود. پوششهای سطحی گلدانهای خیابانی باید در برابر آلودگیهای محیطی،مقاوم باشند.و با اجزای معماری محیط بویژه در مناطق حفاظت شده طبیعی هماهنگ باشند. در طراحی ظرف گلها باید از لبه ها و گوشه های تیز دوری جست. زوایای حاده در شکل گلدان کاشت موفقی به همراه ندارد. اشکال گرد،در این محصولات جزء کاربردی ترین شکلهاست(اگرچه از دیدگاه معماری،این اشکال چندان مناسب نیستند وهماهنگی مطلوبی با بناهای معماری ساخت ندارند بویژه با وجود اشغال فضای بیشتر نسبت به یک گلدان خیابانی چهارگوش با همان گنجایی). شهرهای زیادی در دنیا هستند که با طرحهایی سازمان یافته و دقیق، از گیاهان مختلف در سطح خیابان و کوچه هایشان سود می جویند. یک برنامه منظم و مداوم آبیاری با سه تا چهار بار تعویض گلهای فصلی در بهار وپائیز، می تواند طراوت وسرزندگی به سیمای شهر ببخشد. غنای بصری و رنگ گلها و گیاهان، کیفیت تغییر فصول و دگرگونی در احوال را برجسته تر و گذران زندگی را دلپذیرتر می کند. شاید این نیز وسیله ای برای برقراری آرامش بیشتر و عمیقتر در جامعه انسانی باشد.

دانلود تحقیق گلدان خیابانی

جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

دانلود جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

دسته بندی صنایع
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4694 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87

جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 

دانلود جزوه اقتصادسنجی دکتر خیابانی یکی از بهترین اساتید حوزه اقتصادسنجی و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 187 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه

در این فصل پس از شرح مفاهیم وکلیات تحقیق شامل کودکان خیابانی، سازمانهای مردم نهاد، مقایسه عملکرد و توانمندسازی، به بررسی نظریه‌های پژوهش شامل نظریه منابع و نظریه‌های توانمندسازی شامل روچا، فریدمن، رولاند، آلسوپ و هینسون و نایلا کبیر پرداخته می‌شود. برای مشخص نمودن چارچوب و مدل نظری لازم است توانمندسازی کودکان خیابانی و نقشی که انجمن حمایت از حقوق کودک در طراحی برنامه‌های توانمندسازی مناسب کودکان خیابانی دارند مورد بحث و بررسی واقع شود. پس از آن با استفاده از نظریه‌های روچا، فریدمن، نایلا کبیر و رولاند به بررسی میزان تأثیر خدمات سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی در دو بعد توانمندسازی روانی و توانمندسازی اجتماعی پرداخته می‌شود و در انتها فرضیه‌ها و مدل پژوهش طرح می‌گردد.

2- 2 تاریخچه موضوع در جهان

توجه به مفهوم توانمندسازی به صورت‌های متفاوت و با معانی مختلف درگذشته وجود داشته است، با این حال توانمندسازی به معنای امروزی تاریخچه چندان طولانی ندارد. وتن و کمرون[1](1998) اظهار می‌کنند که این مفهوم به هیچ عنوان تازه نیست بلکه در سایر زمینه‌های علوم از جمله روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم دینی، سیاسی و نظرات فمنیستی و مبارزات جنبش زنان برای کسب حقوق مدنی خود و همچنین پیرامون کمک‌های اعطایی از جهان غرب و سازمان‌های بین‌المللی و حمایتی مثل سازمان ملل متحد، یونیسف، خوار و بار جهانی و... به کشورهای فقیر و جهان سوم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در زمینه روانشناسی، آدلر(1927) مفهوم "انگیزش تسلط"، وایت(1959) مفهوم "انگیزش اثرگذاری"، بریهم(1966) مفهوم "واکنش روانشناختی" و هاتر(1978) "انگیزش شایستگی" را مطرح کرده‌اند. در هر یک از مطالعات یاد شده، توانمندشدن به معنی تمایل افراد به تجربه خودکنترلی[2]، به خود اهمیّت دادن[3] و خود آزادسازی می‌باشد(عبدالهی، 1385: 22-21).

شاید بیشترین تشابه مفاهیم دیگر را با توانمندسازی، قبل از هر کسی بتوان در آرای هگل فیلسوف آلمانی پیدا کرد. هگل در آرای خود به مفاهیمی همچون نقد، شکوفایی، نقد عمومی و مشارکت توجه خاصی کرده است و بیشتر از اینکه ویژگی افراد توانمند و غیرتوانمند را بیان کند به خصوصیات جامعه توانمند می‌پردازد. بعد از هگل هم سایر اندیشمندان و جامعه‌شناسان این سنت را ادامه دادند برای مثال سرانجام مباحث و نظریه‌های آنها به مشارکت بویژه مشارکت مدنی، توسعه اجتماعی، وجود نهادهای خصوصی و گسترده، جنبش‌های مثبت اجتماعی، تلاش‌های جمعی برای حل معضلات و مفاهیمی همچون خودیاری و دیگریاری ختم می‌شود که قرابت موضوعی و معنایی زیادی با توانمندسازی دارند (فاطمی، 1391: 22-21).

در دین‌شناسی، مجادلات درباره اختیار و اجبار، خودرائی درمقابل تسلیم، قضا و قدر در مقابل ایمان درطول قرن‌ها مطرح بوده است. در جامعه‌ شناسی مفهوم توانمندشدن در مورد جنبش‌هایی که در آن مردم برای آزادی و کنترل اوضاع و احوال شخصی خود مبارزه می‌کردند، معنی پیدا کرد. ریشه همه این مباحث، اشکال تغییریافته مفهوم توانمندسازی در مقابل ناتوانی و درماندگی است (ابطحی و عابسی، 1386: 19).

اگرچه مفهوم توانمندسازی در مددکاری اجتماعی از گذشته وجود داشته ولی در دهه 1990 وارد بسیاری از شکل‌های فعالیت مددکاری اجتماعی شد بویژه، به کار فردی، به مثابه «قدرت‌بخشی»[4] نگریسته می‌شده است، اگرچه، کاربردهای اصلی این واژه در مددکاری اجتماعی بیشتر در کار با گروه‌های تحت ستم بوده است، تا اینکه دربارۀ افراد بکار برده شود (پین، 1391: 547-546).

ریشه اصلی توانمندسازی در اصل به انقلاب صنعتی و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و به تبع آن انقلاب در مدیریت بر می‌گردد (بلانچارد، کارلوس، راندلف، 1378: 22 به نقل از شیخی، 1387). نیمۀ دوم قرن نوزدهم و نیمۀ اول قرن بیستم با تداوم توسعۀ سرمایه‌داری نامتوازن و نابرابر و پیدایش استثمار و جنگ‌های هولناک اوّل و دوم جهانی و آوارگی و مهاجرت گسترده در مقیاس جهانی و جهانی شدن فرآیند استثمار و بهره کشی به وخامت اوضاع کودکان و نوجوانان بویژه در جوامع فقیر و درحال توسعه منجر شد. اصطلاح توانمندسازی به معنای امروزی در کار با کودکان خیابانی از دو دهه 1980 و 1990 بسیار رایج و مسئله روز شده است که به اختصار به آن پرداخته می‌شود:


[1]Veten & Cameron

[2]Self-control

[3]Self-importance

[4]Empowerment

دانلود مبانی نظری و پیشینه سازمانهای مردم نهاد و توانمندسازی کودکان خیابانی

کارآموزی معماری - آزادشهر- خیابان جهاد- فلکه مرکزی – کوچه دهم

کارآموزی معماری - آزادشهر- خیابان جهاد- فلکه مرکزی – کوچه دهم

در دنیای امروز و آینده فن آوری کارهای اجرایی همراه با نوآوری که هر روز صنعت ساختمان را متاثر می کند لزوم آموختن هرچه بهتر روش های درست کارهای عملی ساختمانی را ایجاب می کند نحوه انتخاب درست و بجای مصالحی چون آجر ، سیمان ، گچ ، بلوک و دیگر مصالح و همچنین طرز درست مصرف کردن آنها از اهمیت فراوانی برخودار می باشد

دانلود کارآموزی معماری - آزادشهر- خیابان جهاد- فلکه مرکزی – کوچه دهم

کارآموزی معماری آزادشهر خیابان جهاد فلکه مرکزی کوچه دهم
انواع داربست   
سرامیک کاری

دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 537 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

فهرست مطالب

عنوان                                           صفحه

بخش اول : آشنایی کلی با مکان کار آموزی                   1

بخش دوم : آموخته های اجرایی                         1

گزارش اصلی                                  1  

1 ـ تعریف و هدف از داربست                           1

ـ انواع داربست                              2

2 ـ سنگ کاری                                    5  

تعریف سقف                                       9

پوشش سقف های شیب دار                        10

تعریف سقف کاذب و انواع آن                       12

موزاییک فرش                                     14

طریقه ساخت موزاییک                              16

سرامیک کاری                                     17

سفید کاری                                       21  

مقدمه :  

در دنیای امروز و آینده فن آوری کارهای اجرایی همراه با نوآوری که هر روز صنعت ساختمان را متاثر می کند لزوم آموختن هرچه بهتر روش های درست کارهای عملی ساختمانی را ایجاب می کند .

نحوه انتخاب درست و بجای مصالحی چون آجر ، سیمان ، گچ ، بلوک و دیگر مصالح و همچنین طرز درست مصرف کردن آنها از اهمیت فراوانی برخودار می باشد .

از آنجا که مصالح ساختمان و نیز مصالح جنبی و وابسته ی به آن بسیار فراوان ومتنوع می باشد بنابراین لزوم اجرای عملیات ساختمانی چه در کارگاههای آموزشی و یا در کارگاههای اجرایی ساختمانی کمک شایایی به ما خواهد نمود .

 

تشکر وقدردانی :

 

 

در پایان نهایت سپاس و قدردانی را از استاد ارجمندم جناب آقای مهندس
 گله خیلی و همچنین علیزاده مقدم سرپرست کارگاه شرکت فنی و مهندسی ایمن فراز گلستان را دارم و از خداوند آرزوی توفیق روز افزون برای این دو عزیز می نمایم .

بخش اول : آشنایی کلی با مکان کار آموزی

این پروژه مدرسه ای است دو طبقه با اسکلت بتونی و سقف تیرچه بلوک که دارای 3 قسمت اصلی و کلی می باشد :

1 ـ قسمت شرقی مدرسه که مربوط به کلاس دانش آموزان می باشد .

 2 ـ قسمت مرکزی که ساختمان اداری مدرسه است .

3 ـ قسمت غربی مدرسه که شامل نمازخانه می شود . نمای این ساختمان کاملا سنگی است پوشش سقف نیز از جنس سفال می باشد . در گذشته در این مکان مدرسه و سرویس وجود داشت که بعد از تخریب مدرسه و سرویس جدیدی که 8 چشمه می باشد درست شد ، سقف سرویس هم از جنس سفال است .

4 ـ زمان اجراء کار : این پروژه نزدیک به 3 سال می باشد که در دست اجراء است و باید تحویل داده شود .

بخش دوم : آموخته های اجرایی

گزارش اصلی :

یکی از عمده کارهایی که در این مدت مشاهده کردم نصب و جمع کردن داربست بود زیرا مساحت زیادی در این کار مربوط به نصب سنگ بود که توضیحات بیشتر در پایین توضیح داده می شود .

1 ـ تعریف و هدف از داربست

کارگر تا زمانی که روی زمین ایستاده ، می تواند تا ارتفاع محدودی کار کند و برای ادامه کار در قسمت بالا ، باید وسیله ای در زیر پای خود قرار دهد . بدیهی است هر چه ارتفاع دیوار بالا رود ، وسیله ی زیر پا هم باید بلندتر شود . این وسیله در کارهای ساختمانی داربست نام دارد . در قدیم برای اجرای ساختمان های بلند ،‌ با ریختن تدریجی خاک به زیر پای بنا ، کف را کم کم بالا می بردند و ارتفاع مورد نیاز را تأمین می کردند . پس از احداث و انجام ساختمان ، خاک ریخته شده را برمی داشتند تا به کف

 

اولیه برسند . از یک طرف پر زحمت بودن این عمل و از طرفی نیاز روزافزون به ساختمان های بلند ، انسان را وادار کرد تا از وسیله ای سبک و راحت برای این منظور استفاده و جمع کردن داربست کند . همراه با سبکی و راحتی ، مسأله ی ایمنی ، سرعت در برپایی ، استفاده و جمع کردن داربست هم برای انسان مطرح بود تا بلاخره به داربست های امروزی دست کیافت .

 

 ـ انواع داربست

1 ـ داربست کوتاه :

در ساختمانهایی با ارتفاع کم و در ساختمان های داخلی ، ار داربست های کوتاه و سبک استفاده می کنند . معمولا در این مورد دو عدد شبکه و یک یا دو تخته زیر پا قرار
می دهند این کار اصولی و ایمنی نیست بخصوص موقعی که از شبکه به صورت خوابیده استفاده شود زیرا چرخش ناگهانی شبکه ، احتمال سقوط کارگر را به دنبال دارد . استفاده از خرک به خاطر امنیت بیشتر به مراتب بهتر از شبکه است . خرکها را از چوب یا فلز می سازند . خرکهای چوبی را اگر با چهار تراش هایی به ابعاد 8×8 یا 10×10 سانتی متر بسازند و در آن ها به اندازه ای کافی تخته های چپ و راست و دستک به کار برند از کارایی خوبی برخوردارند . حداکثر فاصله دو خرک از یکدیگر 3 متر است و در صورت نیاز ، 2 خرک را می توان روی هم قرار داد به شرط آنکه ارتفاع آنها از 4 متر بیشتر نشود . با دو عدد نردبان دو طرفه و تخته زیر پایی ، داربستی موقت برای کارهای سبک می سازند .

2 ـ داربست بلند فلزی :

این داربست ها را با لوله های فولادی با قطر 3/48 میلی متر یا حداقل 4 میلی متر و بست های مربوط مونتاژ می کنند با اتصال لوله ها به یکدیگر به وسیله بست ها در زمانی نسبتاً کوتاه می توان داربستی ثابت و محکم بوجود آورد و از آن برای کار در ارتفاع استفاده کرد . برای جلوگیری از واژگون شدن ، باید داربست را به طریقی مناسبی به دیوارهای ساختمان مهار کرد . حداکثر فاصله دو مهار از یکدیگر 6 متر است .

ـ وسایل اتصال و متعلقات مربوط کبه داربست بلند فلزی :

1 ـ بست زوجی : این بست وسیله اتصال لوله های عرضی به پایه های عمودی است .

2 ـ بست گردان : به وسیله این بست ، دو لوله را می توان به هر زاویه ای به هو وصل کرد .

 
  

 

3 ـ بست لوله های افقی : این بست دو لوله افقی را تحت زاویه ی 90 درجه به یکدیگر وصل می کند .

4 ـ میله ی شکاف دار اتصال : برای طویل کردن دو لوله ی داربست به کار می رود .

5 ـ پایه ی قابل تنظیم : به جداره ی داخلی پایین لوله متصل می شود و به وسیله آن ارتفاع پایه ی داربست تنظیم می شود .

 

 

3 ـ داربست ( سکوی ) پیش آمده :

این نوع داربست از سطح ساختمان به صورت سکو بیرون می زند و به همین جهت به آن داربست پیش آمده می گویند . این داربست به دیواره های ساختمان تکیه دارند و در مکان هایی که بر پا سازی داربستهای مرسوم از سطح زمین غیر ممکن یا پرهزینه باشد مورد استفاده قرار می گیرد . همین طور که ساختمان بالا می رود ، آنها هم از دیوار باز می شوند و توسط جرثقیل در محل جدید نصب می شوند و به این ترتیب در مصالح داربست صرفه جویی زیادی بعمل می آید .

2 ـ سنگ کاری :

1 ـ ابزار : دستگاه فرز حافظ دار ـ خط کش ـ میخ سرکج ـ کاردک و گونیا

2 ـ مراحل کار گذاشتن سنگ پلاک :

الف ) در نما سازی گسترده ، قبل از نصب سنگ های بی رنگ و شیری و مرمر و نظایر آن در ازاره از سنگ سیاه رنگ دو تشیه در یک یا در چند رج استفاده می شود .

ب ) بعد از نصب سنگ سیاه دو تشیه سنگ پلاک شیری یا به رنگ دیگر یا یک سانتی متر پیش آمدگی نصب می شود که جلوه خاصی به نما می دهد .

ج ) گاهی بعد از کار گذاشتن سنگ ازاره از وجود قرنیز سنگ به ضخامتهای مشخص استفاده می شود . لبه های سنگ قرنیز پخ زده می شود .

د ) بعد از کار گذاشتن سنگ قرنیز سنگ نما نصب می شود .

 

ـ اسکوپ زدن سنگ :

در سنگ کاری باید اصول اسکوپ کردن سنگ را با دقت در قطعات اجراء کرد ، زیرا نصب سنگ بدون اتصال به اسکلت و سقف کاری سبب جدا شدن سنگ از سطح کار
می شود که گاهی ممکن است خطرات جانی داشته باشد . روش اسکوپ کردن سنگ زمانی به درستی انجام می شود که دیوار چینی و کار گذاشتن سنگ هم زمان انجام شود ، اما در حالتی که دیوار چینی انجام شده باشد چنگک اسکوپ از یک طرف در شیار

 
  

 

سنگ و از طرف دیگر در محل نیمه ای از سقف کاری خالی شده نشست خواهد داشت . پس از جای گرفتن اسکوپ در دیوار به وسیله ی ملات گچ و آجر آبخور شده پر کردن سوراخ صورت می گیرد .

 
  

 

ـ مهار کردن سنگ پلاک بوسیله سیم مفتول :

1 ـ در این روش به وسیله ی دو سوراخ مورب نسبت به کنار سنگ که در پشت سنگ انجام می گیرد سوراخ ها در  ضخامت سنگ به هم می رسند . مشابه این سوراخ از دو ناحیه پایین و بالا نیز انجام می شود .

2 ـ سیم مفتول که دارای جنس نرم و از نوع آهن سفید است از دو سوراخ پایین عبور داده می شود . پس از قلاب زنی محکم ، مفتول به طرف سوراخ های بالا کشیده شده پس از عبور از سوراخ فوقانی بالاتر از سطح سنگ ادامه می یابد .

3 ـ میخ سرکج به سقف کاری کوبیده شده سیم مفتول به میخ سرکج متصل می شود .

 

اتصال سنگ پلاک بوسیله ی مفتول میخ سرکج به اسکلت

دوغاب ریزی پشت سنگ :

برای اینکه دوغاب به سطح سنگ روان نشود ورق فلزی را به شکل نیمه قیف باز در
می آورند سپس آن را در فضای خالی پشت سنگ قرار داده ، آن را به دست نگه داشته آنگاه دوغاب را به وسیله ی ملاقه به درون قیف می ریزند که به پشت سنگ روان شود .

دوفاب باید شل باشد که کاملاً پشت سنگ را بطور سرتاسری پر کند از این رو اگر گرفتگی در ناحیه ی سنگ پیدا شود بوسیله ی میله زنی عمودی بسیار آهسته مسیر را باز کرده دوغاب را به پایین هدایت می کنیم . عمل دوغاب ریزی باید به سرتاسری در چندین مرحله انجام شود تا توپری ملات و فشار از یک نقطه سبب رانش و شردادن سنگ از محل نصب نشود .

با چکش زنی بسیار آهسته بر سطح سنگ به طوری که سنگ از جای خود جابجا نشود ـ نشست و اثر دوغابه در پشت سنگ به طور کامل مشخص می شود یعنی چنانچه صدای خالی یا صدای بم از آن برنخیزد ، عمل دوغاب ریزی به شیوه ی اصولی انجام پذیرفته است .

تعریف سقف :

سقف پوششی است برای جلوگیری از نفوذ عوامل طبیعی به درون ساختمان از جمله عوامل طبیعی می تواند تابش مستقیم آفتاب ، وزش باد ، و نیز باران و برف را نام برد . همچنین با یک پارچه شدن سقف و دیوارها ، ساختمان در مقابل نیروهای فیزیکی وارده از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد شد .

تعریف سقف شیب دار :

سقف شیب دار به سقفی می گویند که زاویه ی شیب آنها با افق بین 10 تا 70 درجه باشد . تعیین شیب سقف به بستگی به مقدار بارندگی ، نوع پوشش و طراحی منطقه ای دارد . سقف های شیب دار متداول عبارتند از : یک طرفه ، دو طرفه و چهار طرفه

طریقه شیب دار کردن سقف ها :

سقف شیب دار از دو قسمت اسکلت و پوشش تشکیل می شود یکی از راههای شیب دار کردن سقف ، استفاده از خرپاهای مثلثی یا فلزی است که در کاری که من در این مدت به عنوان کارآموزی مشغول بودم از خرپای فلزی استفاده شده بود . بار سقف توسط خرپاها به دیوارها یا ستون ها وارد می شود و دیوارها بار را به پی ساختمان منتقل
می نمایند . در دهانه های بزرگ برای شیب دار کردن سقف ، تیرهای فلزی را که به آنها
« سوله » می گویند به کار می برند در صورتیکه سقف شیب دار ؟؟؟ مورد نظر باشد ، می توان قالب سقف را طبق شیب مورد نظر اجرا کرد پس از آماتوربندی و بتن ریزی روی قالب شیب دار ، سقف شیب دار بتنی به وجود خواهد آمد .

یک روش شیب دار کردن سقف ، ایجاد اختلاف ارتفاع در دیوارهای ساختمان است .

 

پوشش سقف های شیب دار :

از وظایق پوشش سقف های شیب دار ، هدایت آب باران و برف به خارج از ساختمان و جلوگیری از ورود آنها به داخل ساختمان است . چون معمولا ً دسترسی به سقف های شیب دار به آسانی میسر نیست و این نوع سقف ها هم ، پیوسته در معرض عوامل جوّی مانند ، باران ، برف و ... قرار دارند ، باید در انتخاب پوشش آنها ، دقت فراوان به عمل آید تا از دوام کافی برخوردار باشند .

بطور کلی انتخاب پوشش بستگی به نوع اسکلت ( خرپا ) ، بارهای وارده ، مصالح محلی ، امکانات موجود و نمای مورد نظر دارد .

انواع پوشش های متداول سقف های شیب دار عبارتند از :

دانلود کارآموزی معماری - آزادشهر- خیابان جهاد- فلکه مرکزی – کوچه دهم

مقاله بررسی مقایسه هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان

مقاله بررسی مقایسه هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان

پژوهش فوق بررسی مقایسه ای هوش هیجانی کودکان کار و خیابان و کودکان عادی شهر تهران که سن آنها بین 10 تا 15 سال است و به صورت در دسترس مورد سنجش قرار گرفته اند محقق در این پژوهش با توجه به الگوی مایرو سالوری (1990) مصاحبه‌ای را به صورت ساخت وار و باز پاسخ طراحی کرده که شامل پنج حیطه بود (خودانگیزی، خودآگاهی ادارة هیجانها هم حسی و تنظیم روابط) برای تج

دانلود مقاله بررسی مقایسه هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان

مقایسه هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان 
 کودکان عادی و کودکان خیابانی
ادراک و ارزیابی و بیان هیجان
تنظیم هوشمندانه هیجان
ادراک و ارزیابی و بیان هیجان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

فهرست
خلاصه و چکیده

فصل اول
پرسش پژوهش

فرضیه پژوهش
اهداف پژوهش
متغیر پژوهش
متغیر وابسته
متغیر مستقل
تعریف نظری متغیرهای پژوهشی
کودک خیابانی
کودک عادی
هوش هیجانی
کودک خیابانی
کودک عادی
هدف پژوهش
اهمیت موضوع پژوهش

فـصل دوم
پیشـینه

نظریه پردازان
دیدگاه توانایی (پردازش اطلاعات)
1-ارزیابی و ابراز هیجان
2-تنظیم هیجان در خود و دیگران
3-بهره برداری از هیجان
شاخه اول
ادراک و ارزیابی و بیان هیجان
شاخه دوم
تسهیل هیجانی تفکر
شاخه سوم
فهم و تحلیل اطلاعات هیجانی
شاخه چهارم
تنظیم هوشمندانه هیجان
دیدگاه مختلط هوش هیجانی (شخصیتی هیجانی اجتماعی)
مدل هوش هیجانی بار- آن
یافته های اصلی در مورد افراد با هوش هیجانی بالا
کودک خیابانی و پیشینه تاریخی آن
پیشینه کودک خیابانی و کار
عوامل بروز پدیده کودک خیابانی
درگیری و جربحث های مداوم والدین با یکدیگر
نظریه ها و دیدگاههای مبنی بر عوامل تعیین کننده کار کودکان
دیدگاه مندلوچ
دیدگاه استرلینگ
دیدگاه السون
دیدگاه فانیت

فصل سوم
طرح پژوهش
جامعه آماری
نمونه وروش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش اجرا
روش نمره گذاری
روش تجزیه وتحلیل

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آمار

جداول شاخص آماری گروه

فصل پنج
بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات برای تحقیقات آتی
محدودیت های پژوهش

فهرست منابع

مجلات مقالات منبرنامه ها
نمونه تست
اداره هیجانها
هم حسی
تنظیم روابط

 


 خلاصه پژوهش

پژوهش فوق بررسی مقایسه ای هوش هیجانی کودکان کار و خیابان و کودکان عادی شهر تهران که سن آنها بین 10 تا 15 سال است و به صورت در دسترس مورد سنجش قرار گرفته اند. محقق در این پژوهش با توجه به الگوی مایرو سالوری (1990) مصاحبه‌ای را به صورت ساخت وار و باز پاسخ طراحی کرده که شامل پنج حیطه بود (خودانگیزی، خودآگاهی ادارة هیجانها هم حسی و تنظیم روابط). برای تجزیه و تحلیل از روش مانوتینی یو که روش های ناپاراستریک است استفاده شده و چون روش متقنی برای جمع نمرات کسب شده یافته نشد نمرات دو گروه در پنج حیطه با هم مقایسه شد. و در آخر تفاوت معناداری بین هوش هیجانی کودکان عادی و کودکان کار و خیابان دیده نشد.

 

فصل اول

پرسش پژوهش

آیا هوش هیجانی کودکان کار و خیابان تفاوت معناداری با کودکان عادی 10 تا 15 سال دارد؟

فرضیه پژوهش

هوش هیجانی کودکان کار و خیابان تفاوت معناداری با هوش هیجانی کودکان عادی دارد.

اهداف پژوهش:

1-توصیف هوش هیجانی (EQ) کودکان کار و خیابان و عادی.

2-مقایسه تفاوت وش هیجانی (EQ) کودکان کار و خیابان بر اساس میزان معناداری

3-تعیین بالاترین و پایین ترین میزان EQ در این گروه

متغیر پژوهش

متغیر وابسته هوش هیجانی

متغیر مستقل: وضعیت کودک اعم از عادی یا کودک کار و خیابان بودن

 


تعریف نظری متغیرهای پژوهشی:

هوش هیجانی: هوش هیجانی متشکل از مؤلفه های درون فردی است که دارای پنج حیطه باشد خودآگاهی ادارة هیجانها خودانگیزی هم حسی و تنظیم روابط (مایر و سالووی 1996)

 

کودک خیابانی

کودکانی که عمده وقت خود را بدون مدیریت بزرگسالان در خیابان ها می گذرانند (یونیسف)

کودک عادی:

کودکانی که از محبت پدر و مادر برخوردارند و تحت سرپرستی آنها در خانه و خانواده زندگی می کنند و می توانند از بیشتر امکانات رفاهی اجتماعی فرهنگی برخوردارند.

هوش هیجانی

نمره ای که کودک در پاسخ به پنج سؤال باز پاسخ در رابطه با پنج محور خودآگاهی ادارة هیجانها خودانگیزی هم حسی و تنظیم روابط کسب می کند.

کودک خیابانی

در پژوهش حاضر کودکان کار به کودکانی اطلاق می شود که سطح سنی آنها بین 10 تا 15 سال بوده و برای افراد معاش به شغل هایی نظیر دست فروشی، گل فروشی، فال فروشی، واکس زدن و… اشتغال دارند و اغلب به سرپرست یا بی سرپرست هستند و به طور در دسترس در شهر تهران مورد انتخاب و آزمون قرار گرفت اند.

کودک عادی:

کودکی که از خانواده و محبت آنها برخوردار است و تحت سرپرستی آنها زندگی می‌کند و به طور در دسترس در شهر تهران مورد انتخاب و آزمون قرار گرفته اند.

هدف پژوهش:

یکی از بزرگ ترین چالشهای بشری توسعه روابط معنی دار و رضایت در زندگی است. مادامی که فرد به نیازهای هیجانی خود و دیگران توجهی نکند. ارتباط موثری با افراد نخواهد داشت. اگر فردی درک هیجانی خوبی داشته باشد. می تواند از تغییرات روحیه و درک احساسها بهره میبرد و از چنین درکی برای اداره کردن و کنار آمدن با هیجانها استفاده کند. (پتن به نقل از اعتصامی 82)

با توجه به اهمیت و تأثر وش هیجانی در زندگی و پیشرفت افراد. در این تحقیق بر آن شدیم تا هوش هیجانی را در کودکان کار و خیابان و کودکان عادی مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم.

 

دانلود مقاله بررسی مقایسه هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابان